Partner serwisu
Drogi i autostrady

Lubelskie: Kolejny odcinek S17 zostanie oddany do ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
24-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubelskie: Kolejny odcinek S17 zostanie oddany do ruchu
fot. GDDKiA
Dobra wiadomość dla kierowców korzystających z drogi krajowej nr 17 pomiędzy Warszawą i Lublinem. Za kilka dni będzie można ominąć Kurów, Markuszów i Garbów skracając czas przejazdu co najmniej o połowę. Do użytku zostanie oddany blisko 24-kilometrowy odcinek S17 pomiędzy węzłami Kurów Zachód (nazwa robocza Sielce) – Jastków (Bogucin). Na węźle Jastków kierowcy zjadą na dotychczasową DK-17. To drugi z odcinków S17 z którego skorzystają kierowcy. Kolejne trzy są w trakcie realizacji.

Umowę na realizację podpisano 3 marca 2011 roku. Wykonawca (konsorcjum Mota – Engil Polska Central Europe z siedzibą w Krakowie - lider, wraz z partnerami: Mota – Engil Engenharia e Construcao Portugalia, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lublina i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Puławy) zbudował dwujezdniową drogę klasy S (o długość 23,7 km plus włączenie do obecnego przebiegu DK17 oraz łącznicę na węźle Kurów Zachód w ciągu S12) wraz z obiektami inżynierskimi, węzłami, skrzyżowaniami, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi (57 odcinków o łącznej długości 38,4 km) umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg i zapewnienie pełnej obsługi komunikacyjnej terenów przyległych do projektowanej drogi. 

Przebudowano kolidującą z drogą linię energetyczną 400 kV na długości 7,4 km. Wybudowano 20 obiektów inżynierskich (w tym siedem mostów, trzynaście wiaduktów drogowych, 31 przejść dla zwierząt i płazów) oraz przepusty. Za sprawą lokalizacji inwestycji na obszarze zbiornika wód podziemnych zbudowano szczelny system odwodnienia (o łącznej długości 16,5 km, wraz z dwunastoma zbiornikami retencyjnymi i siedmioma infiltracyjnymi).

Kierowcy mogą korzystać z Miejsc Obsługi Podróżnych ulokowanych po obu stronach drogi ekspresowej na wysokości miejscowości Markuszów. Dostępne są parkingi i toalety, a dzierżawca MOP-u wkrótce rozpocznie budowę stacji paliw z restauracją.

Wjazd na drogę ekspresową możliwy jest poprzez węzły: Kurów Zachód (robocza nazwa Sielce) na przecięciu z projektowaną drogą ekspresową S12 (odc. Puławy – węzeł Kurów Zachód) i istniejącą DK17, Kurów Wschód (Kurów) – na przecięciu z drogą powiatową nr 1514L, Nałęczów (Przybysławice) – na przecięciu z przedłużeniem drogi wojewódzkiej nr 826, Jastków (Bogucin) – na przecięciu z istniejącą DK12/17.

Wartość całego projektu (prace projektowe, wykupy gruntów, budowa i nadzór) wyniosła ok. 785 mln zł. Inwestycja finansowana jest ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kierowcy korzystają już z odcinka S17 od Lublina do Piask, czyli dawnej drogi krajowej przebudowanej do parametrów drogi ekspresowej. Co prawda znaki z białym samochodem na niebieskim tle są jeszcze zaklejone, ale za kilka dni zakończą się formalności związane z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie i będzie można w pełni wykorzystać walory tej trasy. To zbiegnie się z zakończeniem w połowie czerwca prac przy dostosowaniu obwodnicy Piask do parametrów drogi ekspresowej i kierowcy oprócz obecnych 12,1 km zyskają dodatkowe 4 km drogi szybkiego ruchu.

Cała trasa na odcinku Kurów – Lublin – Piaski będzie miała blisko 67 km długości, a łączny koszt inwestycji wynosi blisko 3,4 mld zł, z czego 2,4 mld zł stanowi dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Budowana obecnie S17 Kurów – Lublin – Piaski ma olbrzymie znaczenie dla całego województwa. To fragment międzynarodowej drogi E372 prowadzącej z Warszawy do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem. Z jednej strony pozwoli skrócić czas dojazdu ze stolicy do Lublina o pół godziny, a kierowcy jadący tranzytem ominą Lublin pokonując blisko 70 km w 35 minut (obecnie poza godzinami szczytu zajmuje to co najmniej godzinę, a w szczycie jeszcze dłużej).

Droga ekspresowa ułatwi dojazd do nowego Portu Lotniczego Lublin w Świdniku, a także stref przemysłowych rozlokowanych na obrzeżach miasta w sąsiedztwie trasy. Nowa trasa przejmie ruch z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg krajowych w woj. lubelskim (średni ruch od 20 do 36 tys. pojazdów na dobę) co przyczyni się również do spadku ilości wypadków.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkopolska: Jest przetarg na budowę obwodnicy Rogoźna!

Drogi i autostrady

Wielkopolska: Jest przetarg na budowę obwodnicy Rogoźna!

Mikołaj Kobryński 28 lutego 2024

Co dalej z rządowym Programem Budowy 100 Obwodnic?

Drogi i autostrady

Co dalej z rządowym Programem Budowy 100 Obwodnic?

Mikołaj Kobryński 15 lutego 2024

S19. Na Podkarpaciu powstaje gigantyczna estakada

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wielkopolska: Jest przetarg na budowę obwodnicy Rogoźna!

Drogi i autostrady

Wielkopolska: Jest przetarg na budowę obwodnicy Rogoźna!

Mikołaj Kobryński 28 lutego 2024

Co dalej z rządowym Programem Budowy 100 Obwodnic?

Drogi i autostrady

Co dalej z rządowym Programem Budowy 100 Obwodnic?

Mikołaj Kobryński 15 lutego 2024

S19. Na Podkarpaciu powstaje gigantyczna estakada

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5